loading...
وبلاگي براي تمام سليقه ها | mixed
fаянoфd بازدید : 45 نظرات (0)

پرشین کال .نت: مایکروسافت نیز در کنفرانس خود در نمایشگاه MWC 2012 بیکار نبود و نسخه جدید آزمایشی ویندوز 8 را این بار برای کاربران با نام Windows 8 Consumer Preview معرفی کرد. در این کنفرانس تبلت ها، نوت بوک ها و PC هایی با ویندوز 8 و محیط آشنای Metro به نمایش گذاشته شده بود و مایکروسافت ویژگی های جدید ویندوز 8 مانند عملکرد عالی روی انواع پردازنده ها، سرعت بالای Boot  و … را تشریح کرد. با ما همراه باشید با معرفی ویژگی های جدید ویندوز 8 و در آخر لینک دانلود برای علاقمندان.

بهبود کارایی و کارهای زیرساختی

ویندوز 8 قرار است بر روی تقریباً همه نوع گجتی با هر نوع پردازنده ای کار کند و استیون استینوفسکی در کنفرانس مایکروسافت این ویندوز را بر روی تعداد زیادی تبلت، لپ تاپ، اولترابوک، All-in-One PC، دسکتاپ و حتی یک PC غول آسا با صفحه نمایش 82 اینچی لمسی به نمایش گذاشت که قابلیت تشخیص 100 نقطه هم زمان را داراست.

همانطور که تصور می کنید کارایی بالا و سرعت و روانی مناسب بر روی هر دستگاهی آسان نیست از این رو Redmond بهینه سازی های زیادی را روی هسته این ویندوز انجام داده تا کاربران هر نوع گجتی بهترین تجربه ویندوزی خود را داشته باشند. به طور مثال نسبت به ویندوز 7 تعداد کمتری برنامه ها و تسک ها در ویندوز 8 در پس زمینه مشغول فعالیت هستند و در نتیجه پردازنده سیستم کمتر درگیر خواهد بود. همچنین یک قابلیت جدید این است که دیگر نیاز نیست برنامه هایی را که با آن ها کار نمی کنید ببندید چرا که با سیستم جدید مدیریت منابع ویندوز 8 این برنامه ها و تسک ها هیچ تأثیری بر روی پردازنده نخواهند داشت.

با وجود این بهینه سازی ها محیط کاربری از قبل هم روان تر شده و با سوییچ کردن بین برنامه ها لگ و کندی کمتری به چشم می خورد. به نظر می رسد به دلیل ارزان تر شدن رم نسبت به سالهای گذشته مایکروسافت تصمیم گرفته تا در ویندوز 8 بسیاری از کارها را به رم بسپارد.

اپلیکیشن ها و Microsoft Store

همانطور که می دانید امروزه اپلیکیشن ها جزو جدانشدنی سیستم عامل ها و گجت ها شده اند و اپ استور های مختلف مانند iTunes، Android Market و مارکت آمازون روز به روز پرطرفدار تر می شوند. حالا نوبت به مایکروسافت رسیده تا در این بازار اپلیکیشن ها خودی نشان دهد و در نسخه جدید آزمایشی ویندوز 8 مایکروسافت استور را به نمایش بگذارد.

درست مانند اپ استور های دیگر در مایکروسافت استور هم اپلیکیشن ها دو نوع رایگان و غیررایگان دارند همچنین اپلکیشن ها بر اساس دسته بندی موضوعی مرتب شده اند تا بتوانید اپلیکیشن مورد نظرتان را راحت تر پیدا کنید همچنین قابلیت جستجو نیز در اینجا وجود دارد. صفحه Home این استور جاییست که می توانید اپلیکیشن های ویژه و آخرین ها را ببینید.

مایکروسافت در کنفرانسش همچنین چند اپلیکیشن جدید ویندوز 8 را به نمایش گذاشت که از جمله آنها می توان به People اشاره کرد که بسیار شبیه به People در ویندوزفون مایکروسافت است جایی که با یک محیط مترو شکل دوستان و آشنایان خود را مشاهده می کنید و آپدیت های آنها را به سرعت دریافت کرده و با آنها ارتباط برقرار می کنید.

همچنین برنامه های Mail و Messenger نیز شباهت زیادی به ویندوزفون پیدا کرده اند و در برنامه مسنجر می توانید هم به مسنجر لایو مایکروسافت متصل شوید و هم با دوستان فیس بوکی خود چت کنید.

یکی از اپلیکیشن هایی که در کنفرانس معرفی شد بازی Cut the Rope یا طناب را ببر بود که همانطور که می دانید ابتدا برای پلتفرم iOS عرضه شد و به دلیل استقبال زیاد نسخه اندرویدی آن هم وارد بازار شد و حال این بازی با زبان HTML5 بر روی ویندوز 8 پورت شده که به گفته مایکروسافت 5 ماه به طول انجامیده است.

Gesture ها

همانطور که می دانید ویندوز 8 قرار است بر روی دستگاههای لمسی مانند تبلت ها عرضه شود و آنجا که موس و کیبردی در کار نیست قرار است با استفاده از Gesture ها لمسی کارها زود تر از گذشته انجام شود.

به طور مثال شما یک نوار به نام Charm در سمت راست صفحه خود دارید که با کشیدن انگشت بر روی سمت راست تبلت یا بردن موس به سمت راست ظاهر می شود. این نوار دارای امکاناتی مانند جستجو، منوی استارت، به اشتراک گذاری، دستگاهها و تنظیمات است.

Start:  شما را به منوی استارت یا همان صفحه اصلی مترو شکل معروف ویندوز 8 خواهد برد.

Share (به اشتراک گذاری): بسته به برنامه ای که با آن کار می کنید و سرویس های به اشتراک گذاری که نصب کرده اید و فعال ساخته اید این گزینه کارایی متفاوتی خواهد داشت.

Search (جستجو): جستجوی سریع ویندوز در فایل ها، برنامه ها و متون

Devices (دستگاهها): این گزینه لیست تمامی دستگاههای اکسترنال و اینترنال متصل شده به سیستم را نمایش می دهد.

Settings (تنظیمات): باز هم بسته به برنامه درحال اجرا این گزینه تنظیمات مربوطه و بعضی تنظیمات سیستمی را اجرا می کند.

به غیر از نوار Charm دو نوار در بالا و پایین صفحه نیز وجود دارند که با کشیدن انگشت از بالا و پایین و یا کلیک راست موس فعال می شوند. هدف این نوار ها نمایش اطلاعات مخصوص هر برنامه است به طوری که در اینترنت اکسپلورر 10 که به تازگی در ویندوز 8 قرار گفته نوار بالایی زبانه ها را نمایش می دهد و نوار پایینی نوار آدرس و دکمه هایی مانند Refresh، Go،New و … را در خود جای می دهد.

و در آخر نواری هم در سمت چپ صفحه وجود خواهد داشت که به نمایش برنامه های در حال اجرا و سوییچ کردن بین آنها اختصاص خواهد داشت. برخلاف سه نوار دیگر این نوار می تواند فضای مختلفی از صفحه را به خود اختصاص دهد و اگر آن کامل بکشید لیست برنامه های باز را به صورت تمام صفحه مشاهده خواهید کرد.

SkyDrive – یک فضای ابری برای رقابت با iCloud

 

ه

مانطور که می دانید اپل در سیستم عامل Mac OS X Lion از فضای ابری iCloud پرده برداری کرد و مایکروسافت برای اینکه از قافله عقب نماند تصمیم گرفته تا SkyDrive خود را به ویندوز 8 بیاورد فضایی که پیش از آن خیلی کم مورد استفاده کاربران ویندوز قرار گرفته بود.

حالا در ویندوز 8 شما می توانید دفترچه تلفن، تصاویر، فیلم ها، موزیک ها و فایل های خود و حتی تنظیمات برنامه ها را به SkyDrive انتقال دهید تا در آینده از هرکجا به آنها دسترسی داشته باشید. درست مانند iCloud فضای SkyDrive نیز بین تمامی دستگاههای ویندوز 8 اصطلاحاً همگام سازی یا Sync می شود و در نتیجه بر روی دسکتاپ، لپ تاپ و تبلت ویندوز 8 خود می توانید یک تنظیمات، تم، زبان و فایلهای واحد داشته باشید.

دیگر تغییرات

یکی دیگر از تغییرات مهم ویندوز 8 تغییر در تسک منیجر این ویندوز است. اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله ای برایتان تسک منیجر جدید را معرفی کردیم و گفتیم که تسک منیجر ویندوز 8 پس از حدود 20 سال یک تغییر اساسی کرده است! در تسک منیجر جدید می توانید علاوه بر میزان مصرف CPU و RAM هر یک از برنامه ها مقدار سرعتی که برنامه ها از اینترنت دانلود و یا به آن آپلود می کنند را مشاهده کرده و سرعتی را که از هارددیسک مصرف می کنند ببینید. تمامی برنامه ها به دسته های جداگانه مخصوص Process های ویندوز، بکگروند و در حال اجرا تقسیم بندی شده اند و برنامه هایی که میزان مصرف بالایی دارند رنگی شده اند و برنامه های مشکوک در تسک منیجر مشخص شده اند.

همچنین عملیات کپی و انتقال فایل ها به امکاناتی که منتظرشان بودید دست یافته است. تمامی عملیات کپی و انتقال در یک پنجره و البته جداگانه نشان داده می شود که درصد و سرعت عملیات نشان داده شده است و می توانید هر عملیات را جداگانه متوقف کنید و بعداً از سر بگیرید.

از دیگر تغییرات ویندوز 8 می توان به چک کردن املای کلمات در سراسر ویندوز اشاره کرد بنابراین دیگر نیازی به Word و یا افزونه های مختلف برای مرورگر ندارید و ویندوز این کار را برایتان انجام خواهد داد.

صفحه Lockscreen یا قفل صفحه هم در ویندوز 8 تغییر کرده است. در کنار نمایش تاریخ و ساعت مانند ویندوزفون امکان وارد کردن پسورد تصویری هم وجود دارد. به این ترتیب که ابتدا عکسی را انتخاب می کنید و با کلیک بر روی نقاط دلخواه با ترتیب مشخص می توانید رمزی را انتخاب کنید که به آسانی قابل هک نخواهد بود.

حال اگر به امکانات ویندوز 8 علاقمند شده اید و دوست دارید آن را بر روی سیستم خودتان ببینید می توانید نسخه Consumer Preview این ویندوز را از لینکهای زیر دانلود کنید. فقط توجه داشته باشید که این نسخه دارای محدودیت زمانی از سوی مایکروسافت است و هنوز کرکی برای آن در دست نیست همچنین این نسخه نسخه آزمایشی است و ممکن است برخی مشکلات در آن وجود داشته باشد و برنامه ها و بازی های قبلی ویندوز 7 در آن اجرا نشوند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 174
  • بازدید کلی : 3,906
  • کدهای اختصاصی


    ساعت ساعت ساعت فلش
    از اين به بعد شما دوستان عزيز ميتوانيد اين وبسايت را به 36 زبان حال حاضر دنيا تماشا كنيد پس لطفا زبان خود را انتخاب نماييد

    مترجم سایت